Bez przeglądu ani rusz
Ten tekst przeczytasz w ok. 4 minuty.
Bez przeglądu ani rusz
Jak często należy dokonywać przeglądów samochodu? Na co szczególną uwagę zwracają mechanicy i czy sprawdzenie stanu technicznego raz w roku zapewnia bezpieczeństwo jazdy przez kolejne 365 dni?
Badania techniczne pojazdów są obowiązkiem każdego właściciela. Ich wyniki oraz termin zapisywane są w dowodzie rejestracyjnym samochodu, a częstotliwość zależy od tego, czy kupujemy auto używane czy też jesteśmy jego pierwszymi użytkownikami. Przyjmuje się jednak, że coroczny przegląd to standardowa procedura dla pojazdów starszych niż 3 lata. Dokonywany jest w jednej z niespełna 5 tysięcy Stacji Kontroli Pojazdów (SKP), zlokalizowanych w każdym większym mieście na terenie Polski.
Bez przeglądu ani rusz
W trakcie przeglądu kontroli podlegają następujące elementy:
- numer VIN i rejestracyjny,
- posiadanie gaśnicy i trójkąta,
- funkcjonowanie kontrolek na desce rozdzielczej,
- stan świateł (lamp i instalacji),
- stan nadwozia i podwozia,
- hamulce: stan okładzin, tarcz, bębnów, przewodów, linek oraz siła hamowania,
- zawieszenie – nadmierne luzy, sprawdzanie amortyzatorów, układu kierowniczego,
- układ wydechowy oraz emisja zanieczyszczeń,
- podłączenia świateł przyczepy do instalacji elektrycznej samochodu,
- przepuszczalność światła przez szyby,
- instalacja gazowa.
Bez przeglądu ani rusz
Rozsądek podpowiada jednak, że przejrzenie stanu samochodu raz w roku to nie wszystko. Pomimo solidności samochodów marki BMW, codzienna eksploatacja sprawia, że części się zużywają, a czekanie z wymianą może sprawić, że ich koszt będzie znacznie wyższy. Troska o samochód i jego regularne naprawy to – w perspektywie czasowej – zdecydowanie mniejszy wydatek. Wieloletnie doświadczenie w usługach serwisowych pozwala stwierdzić, że do większych awarii często dochodzi ze względu na zaniedbania właściciela. Nie sposób nie wspomnieć też o bezpieczeństwie, które powinno być dla każdego kierowcy sprawą nadrzędną, szczególnie w przypadku samochodów starszych – tych, których nie obowiązuje już okres gwarancyjny.
Bez przeglądu ani rusz
Nie warto więc zwlekać z wizytą serwisową po przekroczeniu określonej przez producenta liczby kilometrów – to nie tylko techniczna wskazówka, ale przede wszystkim dobry zwyczaj poparty serwisowym doświadczeniem fachowców z BMW TEAM Długołęka. Na profesjonalizm naszej pracy mają wpływ zalecane przez producenta normy, które w postaci kart przeglądowych tworzą harmonogram obsługi serwisowej dla poszczególnych modeli. Każdą wizytę zaczynamy od zabezpieczenia wnętrza samochodu przed zabrudzeniami, sprawdzamy amortyzatory i hamulce oraz obciążenie poszczególnych osi na ścieżce diagnostycznej, co jest ogromnym atutem autoryzowanych serwisów, bowiem wyposażenie zwykłego warsztatu tego elementu kontroli nie gwarantuje. Wymieniane są oleje, filtry kabinowe, płyny chłodnicze i hamulcowe, świece zapłonowe, świece żarowe, smarowane są zamki oraz uszczelki, kontrolowane jest ciśnienie powietrza w kołach oraz zużycie tarcz i klocków. Każdorazowo myty jest również silnik, a całość kończy się ustawianiem zbieżności świateł. Przegląd rejestrowany jest w systemie komputerowym oraz książce serwisowej, co stanowi ogromne ułatwienie przy kolejnych wizytach i jest niewątpliwym atutem w momencie odprzedaży naszego samochodu.