Skip to content
Menu

Bez przeglądu ani rusz

Ten tekst przeczytasz w ok. 4 minuty.

Bez przeglądu ani rusz

Jak często należy dokonywać przeglądów samochodu? Na co szczególną uwagę zwracają mechanicy i czy sprawdzenie stanu technicznego raz w roku zapewnia bezpieczeństwo jazdy przez kolejne 365 dni?

Badania techniczne pojazdów są obowiązkiem każdego właściciela. Ich wyniki oraz termin zapisywane są w dowodzie rejestracyjnym samochodu, a częstotliwość zależy od tego, czy kupujemy auto używane czy też jesteśmy jego pierwszymi użytkownikami. Przyjmuje się jednak, że coroczny przegląd to standardowa procedura dla pojazdów starszych niż 3 lata. Dokonywany jest w jednej z niespełna 5 tysięcy Stacji Kontroli Pojazdów (SKP), zlokalizowanych w każdym większym mieście na terenie Polski.

Bez przeglądu ani rusz

W trakcie przeglądu kontroli podlegają następujące elementy:

  • numer VIN i rejestracyjny,
  • posiadanie gaśnicy i trójkąta,
  • funkcjonowanie kontrolek na desce rozdzielczej,
  • stan świateł (lamp i instalacji),
  • stan nadwozia i podwozia,
  • hamulce: stan okładzin, tarcz, bębnów, przewodów, linek oraz siła hamowania,
  • zawieszenie – nadmierne luzy, sprawdzanie amortyzatorów, układu kierowniczego,
  • układ wydechowy oraz emisja zanieczyszczeń,
  • podłączenia świateł przyczepy do instalacji elektrycznej samochodu,
  • przepuszczalność światła przez szyby,
  • instalacja gazowa.

Bez przeglądu ani rusz

Rozsądek podpowiada jednak, że przejrzenie stanu samochodu raz w roku to nie wszystko. Pomimo solidności samochodów marki BMW, codzienna eksploatacja sprawia, że części się zużywają, a czekanie z wymianą może sprawić, że ich koszt będzie znacznie wyższy. Troska o samochód i jego regularne naprawy to – w perspektywie czasowej – zdecydowanie mniejszy wydatek. Wieloletnie doświadczenie w usługach serwisowych pozwala stwierdzić, że do większych awarii często dochodzi ze względu na zaniedbania właściciela. Nie sposób nie wspomnieć też o bezpieczeństwie, które powinno być dla każdego kierowcy sprawą nadrzędną, szczególnie w przypadku samochodów starszych – tych, których nie obowiązuje już okres gwarancyjny.

Bez przeglądu ani rusz

Nie warto więc zwlekać z wizytą serwisową po przekroczeniu określonej przez producenta liczby kilometrów – to nie tylko techniczna wskazówka, ale przede wszystkim dobry zwyczaj poparty serwisowym doświadczeniem fachowców z BMW TEAM Długołęka. Na profesjonalizm naszej pracy mają wpływ zalecane przez producenta normy, które w postaci kart przeglądowych tworzą harmonogram obsługi serwisowej dla poszczególnych modeli. Każdą wizytę zaczynamy od zabezpieczenia wnętrza samochodu przed zabrudzeniami, sprawdzamy amortyzatory i hamulce oraz obciążenie poszczególnych osi na ścieżce diagnostycznej, co jest ogromnym atutem autoryzowanych serwisów, bowiem wyposażenie zwykłego warsztatu tego elementu kontroli nie gwarantuje. Wymieniane są oleje, filtry kabinowe, płyny chłodnicze i hamulcowe, świece zapłonowe, świece żarowe, smarowane są zamki oraz uszczelki, kontrolowane jest ciśnienie powietrza w kołach oraz zużycie tarcz i klocków. Każdorazowo myty jest również silnik, a całość kończy się ustawianiem zbieżności świateł. Przegląd rejestrowany jest w systemie komputerowym oraz książce serwisowej, co stanowi ogromne ułatwienie przy kolejnych wizytach i jest niewątpliwym atutem w momencie odprzedaży naszego samochodu.