Historia serwisowa ma znaczenie
Ten tekst przeczytasz w ok. 4 minuty.
Historia serwisowa ma znaczenie
Mówi się, że samochód w momencie opuszczenia salonu traci na wartości już 10 procent. Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić, aby wartość ta spadła możliwie najmniej i w momencie wymiany na nowy model BMW nie stracić jednak zbyt wiele?
Samochód traci na wartości każdego dnia i z każdym przejechanym kilometrem. Jedne modele tracą mniej, inne więcej, ale niewielkie są szanse na to, by użytkowane auto sprzedać za wyższą cenę niż się je nabyło. Jednak świadomość, że właśnie wyszło z fabryki, że sami możemy wybrać jego kolor czy elementy wyposażenia skutecznie rekompensuje straty finansowe, więc grono zwolenników nowych egzemplarzy BMW jest naprawdę ogromne! A ponieważ zapach świeżości auta jest uzależniający, z tym „starym” też kiedyś trzeba się rozstać. I to jest newralgiczny od strony finansowej moment…
Historia serwisowa ma znaczenie
Na cenę używanego samochodu składa się wiele czynników: rok produkcji pojazdu, przebieg, jego stan, poziom wyposażenia, a nawet zainteresowanie daną marką na rynku w momencie transakcji. Niewątpliwym atutem jest bezwypadkowość, dobry stan nadwozia czy lakieru oraz sposób serwisowania – ten o historii samochodu powiedzieć może najwięcej.
W przypadku pojazdów serwisowanych w autoryzowanych punktach przyszły właściciel czterech kółek ma gwarancję jakości wykonanych usług oraz tego, że części – nawet jeśli musiały być z różnych przyczyn wymienione – są oryginalne. Wie też, że stos przedstawionych przez sprzedawcę dokumentów jest wiarygodny i nie musi martwić się choćby tym, czy idealnie błyszczące auto pod świeżym lakierem nie kryje korozyjnych niespodzianek, a niski przebieg nie wynika z tak nagminnie zdarzającego się procesu przekręcania licznika. Z tego powodu pod opieką ASO (Autoryzowany Serwis Obsługi) coraz częściej zostają pojazdy po okresie gwarancyjnym, także 5+, których naprawy finansowane już są bezpośrednio przez właściciela. Tu każda diagnostyka jest rejestrowana, usterka odnotowana, wymiany płynów eksploatacyjnych wykonywane są zgodnie z zaleceniami producenta i przez wyszkolony według odpowiednich standardów personel. Dodatkowo, wszystkie czynności związane z konkretnym modelem zapisywane są w scentralizowanym systemie komputerowym, łączącym wszystkie ASO producenta, więc wystarczy wizyta w jednym z nich, by fachowiec trafnie ocenił jego stan oraz koszt ewentualnych napraw.
Historia serwisowa ma znaczenie
W świecie motoryzacyjnym pojazd z historią plasuje się zawsze na wyższej pozycji niż ten, w którego historię uwierzyć musimy na słowo. To z kolei gwarantuje odkup na lepszych warunkach niż samochód, który był pod opieką osiedlowego mechanika, a co gorsza: wielu „specjalistów”. Trudno oszacować dokładne kwoty, które różnią wartość auta serwisowanego przez ASO i poza nim, jednak według jednego z brytyjskich serwisów motoryzacyjnych, trzyletnie BMW serii 5 bez historii serwisowej warte jest minimum 10 procent mniej niż jego odpowiednik, który był pod opieką fachowców z takiego serwisu jak BMW TEAM Długołęka.
Nie trzeba więc przekonywać nikogo, że rzekome oszczędności poczynione przez lata – z obawy o zbyt duże koszty autoryzowanych serwisów – nijak się mają do ostatecznej wartości pojazdu, która w finalnym momencie będzie zdecydowanie niższa…